tv.eReport.sk

Ján Drgonec: Ide tu o zdravý rozum!

Ústavný právnik a emeritný sudca Ján Drgonec odpovedal exkluzívne eReportu na otázky a nástrahy referenda o predčasných voľbách.


Komentáre

  • Každý kto bude voliť Progresívne Slovensko je blázon to je ešte horšie ako Matovič. Ľudia rozmýšľajte kto je predsedom tejto strany. Nech Simeckovci obaja ťahajú z tejto krajiny. To snáď není možné ako si dovoľujú vôbec kandidovať takéto kurzy. Čo zlá už narobili presahuje všetky medze. Ak to referendum nevyhlási ľudia ju zahlusia.

    • Celá politická situácia u nás je priamo v réžii USA.Aj to,že Čaputová je proti Matovičovmu návrhu resp.baliku je pod taktovkou Ameriky.Čaputová to nemá z vlastnej hlavy,ale od svojho poradcu Miklóša,ktorý je ich človek,oni potrebujú Igora odstaviť a dosadiť Miklóša za ministra financií a majú všetko v hrsti.Matovič je síce šašo a hlupák,ale ide si svojou cestou a to západ nepotrebuje.Toto čo sa deje teraz,je priamo riadené z USA a Matoviča hádžu cez palubu ako nepotrebného pre ich plány…🤮🤑🤮

    • A Miklóš bude robiť všetko preto,aby vtlkol do hlavy prezidentke,aby referendum zrušila znovu,lebo sa USA boji,že by voľby vyhral Fico a zmaril by ich plány,ktoré majú zo Slovenskom.Nemyslel som že niečo také poviem,ale Miklóš je pre Slovensko nebezpečnejší ako Matovič…😵🤑

  • Teda pri dnesnej vyspelej technike vysielat takyto paskvil to je teda terno. Este ste sa nepoucili, ze natacat pri frekventovanej ceste je teda uplna blbost. Clovek aj keby chcel pocut p.Drgonca nema vobec sancu. Neviete to uz konecne vyriesit? Inac to nema zmysel takyto rozhovor.

  • Ešte dovetok.dovolil by som si pri všetkej úcte a pokore k ereportu len navrhnúť takú možno trochu kaviarenskej diskusiu o referende a zmene ústavy.len s odborníkmi.pravda uverejnila monológ JUDr.prochadzku na tému zmarené referendum.a potom ešte vystupovala nejaká pre mňa príliš mladá docentka práva ,myslím z UK .používali tam termíny napr.materialne jadro ústavy.pteboha,čo je to za nezmysel.to sa nikdy neučili v štátnom práve.pojmy ako úvod,jadro a záver zaviedol ako jeden z prvých aristoteles vo svojej poetike.poetike,ktorá sa zaoberala formami literárneho a divadelného diela.je to stále nadčasový Spiš.rovnako sa tu zavádza pojem narativ v bežnom rozprávaní.nehovorim,že to robí ereport.pojem narativ patrí predovšetkým do teatrologie,filmovej,literárnej a z časti hudobnej vedy.naracia,narativna štruktúra a pod.je forma rozprávania divadelného,filmového a literárneho.ma svoju osobitú štruktúru,špecifiká a formu.nesuvisi s bežnou diskusiou a komunikáciou.ja neviem,čo to učia tí naši pedagógovia na VŠ.zas som pri Tom,že dnes sú u nás 30.rocni dekani,rektori a profesori.ked som začínal koncom 80.rokov,tak tieto hodnosti a titulu mali kolegovia po 50.za zásluhy,odbornosť,prax,publikáciu činnost.urcite nie za stranícku knižku.neviem a nerozumiem,kam sme sa to dostali .za život som poznal a poznám skutočných kritikov ,pedagógov.boli a dnes sú legendami v obore.sami povedali že ten proces mladí a zraní bol ťažký ,náročný proces,kým dospeli k svojej odbornej erudovanosti.thomas mann napísal krásny roman s takýmto nazvom_,mladí a zraní jindricha navarskeho.tymto predsa musí prejsť každý človek.a je zároveň povinný dbať na objektivitu,nadhľad.v danom obore.nechcem poúčať,moralizovať a filozofovať.len konštatujem .skôr ma to mrzí,že odbornosť a nezávislosť sa pomaly a isto vytráca.a vládnu a rozhodujú za nás eskamoteri a dobrodruhovia.dlhodobo,v súčasnosti bez komentára.zaverom.urcite by veľa percipientov vášho kanála uvítalo takúto diskusiu.v rámci osvetlenia pojmov a osvety.nemozem si pomôcť,ale tá Mária Terézia bola asi našou najväčšou reformátorkov.nielen školstva.kolko rokov od vtedy ubehlo.a základná axioma,aj otázka.kam sme sa to dostali?Peter ragac

    • @Marta Durejova z hľadiska teatrologie by som tu divadelnú hru zaradil medzi absurdnú drámu(ionescu ,beckett,mrozek stoppard,v.havel.).najhoršie je ,že réžiu má v rukách Matovič ako dramaturg a režisér.obcania sú iba pasívnymi aktérmi(rukojemníkmi )tejto drámy.dramy so všetkým čo k tomu patrí v zmysle teórie drámy od freytaga.cize prešli sme už expozíciou ,kolíziou,krízou a čaká nás už iba obrat_peripetia a katastrofa_vyvrcholenie.tak trochu aj od nás bude závisieť,ako to celé dopadne.mozno je čas prevziať režijné opraty,taktovku.aby sme predišli katastrofe.nemusime ísť podľa matovicovi scenára.kazdy scenár sa dá zmeniť.aj v živote.ako to celé dopadne ,netrúfam si predpovedať.jedno je isté.filmovy happyend v zmysle hollywoodskej dramaturgii nás určite nečaká.peter ragac

    • @mikulcice1 vďaka za tip.kellera poznám ako kvalitného odborníka.thomas mann napísal vynikajúci historický roman_mladi a zraní jindricha navarskeho.cize po Tom mladí príde aj zraní pre novú generáciu.ja hovorím,že to bude kruté vytriezvenie pre nich.najlepsou školou je život sám.ucim mladých v cudzine už viac ako 30rokov.ked to porovnávam,krivka vzdelanosti rapídne klesá.hlavne tvorivosť,samostatnosť ,schopnosť písomného aj ústneho prejavu.chybaju vlastné myšlienky.takisto slušnosť,pokora,trpezlivosť,ochota odborného dialógu.vitazi lajdackost,povrchnosť a obchádzanie prekážok ľahšou cestou .a to učím na štátnych školách,včítane umeleckej akadémii.som unavený z dnešnej generácie.tazko sa s nimi pracuje.chyba aj skutočný záujem,presvedčenie.vs je len začiatok dlhej,ťažkej,náročnej a strastiplnej cesty k odbornosti a k úspechu.venujem sa kulturalnym štúdiám a pod.kolko rokov muselo uplynutí,kým som si uvedomil skutočnú náročnosť didaktiky.a kým človek získal aj nadhľad,orientáciu a dostatok vedomostí na samostatnú prácu,to tiež trvalo.ked to chcem robiť poctivo a kvalitné,bežný pracovný čas nestačí.ano,treba mať k tomu vzťah.resp.k všetkému čo robíme v dobrej viere.vysvetlovat toto mladým,znamená hádzať hrách na stenu.hovorime na Slovensku.odozva nulová.dolezite je postúpiť do ďalšieho semestra.vsak nejako už bude.a ešte dovetok.keby mala dnešná generácia študovať v prvej republike,asi by sme mali nedostatok absolventov.vtedy boli reálky náročné.taka filozofia,rétorika,latinčina,literatúra a pod.internet všetko nezachráni.niekedy skôr pokazí.nuz čo,každý si vyberá cestu sám.vsetko dobre,Peter ragac

    • @Peter Ragac Je to tak, i mně jako úplně první věc, když pomyslím na mladší generace (od ročníku 1977), vytane na mysli absence pokory. Jinak o tom, o čem se tu zmiňujete, píše výstižně rakouský filozof Konrad Paul Liessmann v Teorii nevzdělanosti.

    • @mikulcice1 ďakujem za odpoveď.a za tip na knihu.velmi rád si ju prečítam.ma naozaj zaujímavý názov.teorie nevzdelanosti.ktovie či sa raz toto nezavedie do osnov v rámci sociológie.ja len konštatujem z praxe.ucim od konca 80.rokov a tak len porovnávam.pamatam si,že niektorí starí profesori na nás nadávali.ze sme lajdaci.obcas sme si aj my niečo uľahčovali.na skúške nám ale nikto nič nedaroval.bol aj problém so započtami.obcas.clovek keď chce niečo spoznať,vedieť,rozumieť a ešte to aj učiť,to není žiadna sranda.na to som prišiel neskôr.ucitelstvo je viac ako zamestnanie.je to aj poslanie.treba mať k tomu vzťah.mne záleží na Tom,aby ma študenti pochopili,resp.ucebnu látku.vzdy im hovorím učíte sa pre seba.a keď seba oklamete,stejne sa vám to vráti.aj s úrokmi.ako sa hovorí,najlepšou školou je život sám.a ten sa neoplatí oklamať.tam vždy potom ťaháme za kratší koniec.a často nemáme možnosť robiť reparát.je to krutý,nezvratný proces.a na plač nie je čas.dakujem ešte raz.idem zháňať a urýchlene študovať teóriu nevzdelanosti.vsetko dobre,Peter ragac

  • Áno,pán drgonec má pravdu.to rozhodnutie ústavného súdu psl….z r.1997 potvrdilo možnosť konať referendum.v konkrétnej veci_in médiás res sa stalo súčasťou nášho právneho poriadku.vzdy to je možné zmeniť,aj obísť.zmenou zákona o ústavnom súde a konaní pred ním,novelou ústavy,ústavného zákona alebo len normativneho právneho aktu _zakona.pani redaktorka sa dobre pýtala,čo je dôležitejšie,formálna stránka(procesná)alebo materiálna (hmotnopravna)zákona.obidve rovnako,včítane legislatívneho procesu,ktorý tomu predchádza.najprv sa skúma formálna stránka,jej náležitosti a forma.potom skutkový stav(fakticky).dôležitý je petit_samotny návrh na zacatie konania.nie je to vždy jednoduché.ale má to svoju logiku,pravidlá interpretácie a aplikácie právnej normy.ide tu o výklad gramaticky,jazykový,právny,logicky a komparativny.je to v podstate textová kritika,analýza.preto kritizujem kisku a caputovu že menovali za sudcov ust.sudu právnikov,ktorí nikdy neboli ústavnými právnikmi.su to neprofesionali a poplatni štátnej moci.pozor.ustavny súd veľa razy rozhoduje o politike,histórii a podobne.kazdy súd len dotvára právo,právnu normu.nesmie ju meniť a nebodaj tvoriť.hranice medzi týmto sú veľmi krehké.doporucujem napr.knihu _zoulik_soudy a soudnictvi a akademik knapp_teorie prava_vyd.c.h.beck,v 90.rokoch vydané v prahe.problem nášho ústavného súdu(dlhodobo)je,že vytvára v podstate zcasti aj nové ustanovenia právnej normy.to nesmie.na to slúži zákonodarný organ_narodna rada_normotvorca.vid.kniha _sin,grospic,knapp_tvorba právnych noriem a jeji problémy.casto sa stáva že ústavný súd sa vo svojom rozhodnutí účelovo vyhýba petitu_navrhu alebo ho obchádza.zamerne,účelovo.vid.pseudovyhlasky mikasa alebo posledné rozhodnutie ust.sudu o referende.je nezmysel tvrdiť,že referendum_vysledky nemôžu zmeniť ústavu.mozu.delba štátnej moci a jej kontrola.kto kontroluje parlament?nik.raz za štyri roky sa mení voľbami.od koho pochádza štátna moc?od občanov.oni ju deleguju vo voľbách na zákonodarný orgán.referendum je forma priamej demokracie.najcistejsia a najspravodlivejsia.uz sme predsa mali referenda o predčasných voľbách.boli neplatné.na úrovni miestnej štátnej správy,samosprávy bolo už bolo referendum.nejedno a plátne.princio je ten istý.ustava jasné stanovila podmienky.referendum má právnu silu ústavného zákona a nemožno výsledky zmeniť počas troch rokov.princip právnej stability a istoty.vyskedky ref.sa vyhlasujú v zbierke zákonov.vid.zakon c.1/1993 o zbierke zákonov.platnost a účinnosť zákona.kazdy zákon ,ktorý nadobudne platnosť a závažnosť je záväzný pre všetkých.pre neurčitý počet osôb,orgánov na ohraničenom danom území štátu.ak by toto bolo splnené v ref.,zákonodarný orgán je povinný skrátiť volebné obdobie.kto ho donúti?no naka nie.to asi nechceme.ak majú poslanci úctu k ústave,pravú a k inštitúcií referenda,tak to predsa musia schváliť.automaticky.nasa ústava taxativne stanovila čo nesmie byť predmetom ref.dane,odvody,štátny rozpočet a základné práva a slobody.co sú základné práva a slobody asi nemusím hovoriť.zivot,pohyb,prejav.potom sú aj iné práva.politicke prava_pravo voliť a byť volený.aktivne a pasívne právo
    .pasívne právo sa týka kandidátov do národnej rady,včítane ich zvolenia.terajsi ústavný súd toto politické právo začlenil do základných práv.pocas mojich štúdií práv(začal som v Košiciach,dokončil v prahe)keby som toto tvrdil na skúške,neprešiel by som ani druhým semestrom.v 90.rokoch.pisem to preto,aby som poukázal na neodbornost ústavného súdu,jeho závislosť od štátnej moci a tiež na nekvalitu našich súčasných právnických fakúlt,aj štátnych.ako celoživotný pedagóg(iné obory)však dobre viem,čo tvrdím.resume.judr.drgonec má vo všetkom pravdu.referendum ústavný súd zamietne ako nedôvodné.nie je problém pre priemerné inteligentného človeka,aj nepravnika čokoľvek sformulovať na zamietnutie referenda.princip zvlášť slovenskej justície spočíva v Tom,že keď dvaja sudcovia z trojclenneho senátu povedia ,že biela je čierna,tak je to čierna farba.bez ohľadu na to,že je fakticky biela.kto študoval právo a rozumie mu,dá mi za pravdu.pravnikom dnes môže byť akékoľvek hovado.ked si to zaplatí.ale byť zdatným odborníkom,to je proces trvajúci niekedy dlhé roky.a to platí v akomkoľvek obore.takze veľmi opatrne by som narabal s pojmami _analytik,expert,špecialista,znalec a podobne.samotne štúdium je len začiatok dlhej,strastiplnej,náročnej cesty.cesty životom.je škoda ,že nastáva u nás taká devalvácia vzdelania a hlavne základných hodnôt.raz sa to vráti našim deťom a vnukom
    .Peter ragac

  • Smeráci tárajú rok o referende. Opäť idú urobiť tú istú debilinu, ktorou je jediná referendová otázka. Tu ide o druhé či tretie dejstvo kabaretného referendového cirkusu s principálom Ficom. Prajem vám peknú interaktívnu zábavu pre úplne osprostený plebs, ktorý sa zapojí do tohoto vopred na neúspech odsúdeného Ficovho bláznovstva. 👎👎👎👎🥵🤬😜😋🤪🤪😝

  • Smeráci tárajú rok o referende. Opäť idú urobiť tú istú debilinu, ktorou je jediná referendová otázka. Tu ide o druhé či tretie dejstvo kabaret neho referendového cirkusu s principálom Ficom. Prajem vám peknú interaktívnu zábavu pre sprostý plebs, ktorý sa zapojí do tohoto vopred na neúspech odsúdeného Ficovho bláznovstva. 👎👎👎👎🥵🤬😜😋🤪🤪😝

    • To je logicky nezmysel.navrh,Petit bol jasne sformulovany.len súd sa nezaoberal tým čím sa mal.studoval som to.nielen ja.ak by bol Petit nelogicky sformulovany,súd by to odmietol.ex tunc,od počiatku.ako nedovodny,nenalezity návrh.sud konal účelovo,včítane rozhodnutia s odôvodnením.asi treba sprísniť zákonné kritériá na ústavných sudcov.sud je vždy viazaný návrhom.a je povinný sa vysporiadať s celým návrhom,zo všetkými otázkami.to neurobil opäť.zase sa vyhýbal meritu veci.preco?skúste si odpovedať sám.myslim to v dobrom.rozhodovanie ústavného súdu,jeho nálezy a uznesenia,to nie je canasta,žolík,mariáš ani ruleta.to vyžaduje vysoký stupeň odbornosti,profesionality a nezávislosti.vlastnosti,ktoré chýbajú súčasnému zloženiu ústavného súdu.vyzadovalo by to viac ako tisíc stranovu,hĺbkovú analýzu.peter ragac

VAŠE KOMENTÁRE

NEZMEŠKAJTE NOVÉ VIDEÁ A ŽIVÉ VYSIELANIE

PRIHLÁSTE SA NA ODBER UPOZORNENÍ

VAŠE KOMENTÁRE

TV
NA ŽIVO
SPRÁVY
RELÁCIE
Najdi